Saturday 25 August 2012

Gadis Berpurdah Itu Milik Aku (TEASER)

-TEASER-


"Apa?! Cancel?! Damn it ! Kenapa kau tak cakap awal-awal? Kau tahu tak sudah berapa lama aku tunggu kat sini? Isy, buang masa aku saja !"jerit Muhammad Shazril dengan suara yang ditahan. Dia mendengus perlahan. Sudah satu jam aku tunggu, baru nak cakap tak jadi?! Ini yang buat aku marah ni ! Shazril menghentak meja makannya.
Beberapa orang di kafe itu hanya melihat kelakuan Shazril. Shazril malu sendiri. Dia kemudiannya bangkit ingin pergi namun nasibnya agak malang apabila dia terlanggar seorang gadis berpurdah. Habis jatuh berselerak buku dan kertas yang dipegang oleh gadis itu.
"Kau buta ke, hah?!"tanya Shazril kasar. Tiada langsung niat di hatinya ingin memohon maaf.
Gadis berpurdah itu sedikit terkejut dengan tengkingan Shazril. Dia mengucap sambil mengurut-urut perlahan dadanya. Dia kemudian merenung Shazril tenang. Dia tersenyum di sebalik kain purdah. Shazril pula sudah baran tidak tentu pasal. Dia rimas dengan renungan tenang dari gadis itu. Adakah ini yang dipanggil cinta pandangan pertama?
"Saya minta maaf, memang salah saya..."gadis itu berkata tenang lalu tunduk sedikit tanda maaf. Dia mengutip barang-barangnya yang terjatuh akibat dilanggar Shazril.
"Harap saudara maafkan saya. Jangan disimpan di hati. Assalamualaikum.."usai berkata, gadis berpurdah serba hitam itu berlalu pergi. Shazril pula masih berdiri kaku di tempatnya. Dia kemudian memusingkan badannya.
'Mana perempuan tu pergi?' bisik hati Shazril. Hatinya meronta-ronta ingin melihat gadis itu lagi. Dia kemudian meraup wajahnya.
"All this is nonsense !!"luah Shazril lalu berlalu keluar dari kafe dengan perasaan yang tidak menentu.
*****************************

No comments:

Post a Comment